09/10/2012 Na prvním setkání škol se značkou Rodiče vítáni odstartuje program Extra třída

V Centru současného umění DOX se tento čtvrtek koná první konference certifikovaných škol otevřená i pro rodiče

Praha 9. října – Konference nazvaná Jak se domluvit se „svým“ učitelem a „svým“ rodičem se koná ve čtvrtek 11. října v Centru současného umění DOX. Bude rozdělena na dopolední přednášky a odpolední dílny a v jejím rámci oficiálně odstartuje program Extra třída, který se ve spolupráci s Nadačním fondem Tesco snaží přinést do škol peníze na práci s dětmi. Obsahem konference, která má podpořit přihlášené školy v další spolupráci s rodičovskou veřejností, jsou především krátké patnáctiminutové přednášky shrnující zkušenosti s komplikovanými situacemi v komunikaci mezi rodiči a školou.

Vybraná témata:
• 7 kouzelných slov pro proces učení (Marek Herman)
• Projekt Podaná ruka, spolupráce s rodiči romských žáků (Klára Štrachová)
• Vzdělávací semináře pro rodiče (Kateřina Círová, Květa Krüger)
• Zdravá strava, klíč k pohodové škole (Margit Slimáková)
• Svoboda v práci znamená svobodu ve škole (Tomáš Hajzler)
• Schůzky ve trojici rodič – žák – učitel (Bohuslava Jochová)
• V čem může pomoci školám mediace (Jitka Jilemnická)

V rámci konference bude představen a odstartován program Extra třída. Ten certifikovaným školám nabízí peníze na projekty, v nichž děti spolupracují s obcí, kde se jejich škola nachází.

Konference je včetně odpoledních dílen otevřená i pro rodiče (čtěte ZDE).

Konferenci organizuje EDUin o. p. s. ve spolupráci s komunikační agenturou Yinachi, Centrem současného umění DOX a za podpory Bageterie Boulevard.

Kateřina Kubešová, manažerka značky Rodiče vítáni a organizátorka konference, řekla: „Jde nám hlavně o to otevřít školám okna jinam, přinést jim například inspiraci z firemního světa, z oblasti zdravé výživy, nebo jim nabídnou mediaci jako nástroj k lepšímu dorozumění. Překvapil nás zájem škol setkat se a debatovat, jak se jim daří spolupráce s rodiči. I proto jsme do programu zařadili zkušenosti škol, které to mají v tomto směru mimořádně těžké, ale na druhou stranu i pohled rodičů s poněkud nestandardními dětmi. Je dobré, když od nich ředitelky a ředitelé uslyší, jak vidí možnost komunikovat se školami právě oni“.